Jak złożyć wniosek 500+ online?
Kiedy świadczenie 500 + weszło w życie wszystkie potrzebne dokumenty oraz wniosek należało złożyć osobiście. Obecnie rząd oferuje kilka innych możliwości, aby łatwo i przede wszystkim bezpiecznie załatwić wszystkie związane z tym formalności bez wychodzenia z domu. O tym, jak wygląda obecnie procedura wnioskowania o przyznanie tego świadczenia, opowiemy w poniższym artykule.
Jak wypełnić wniosek o 500+?
Formularze potrzebne do wnioskowania o to świadczenie wychowawcze dostępne są na stronie internetowej ministerstwa oraz w Urzędach Gminy. Z racji tego, że kryterium dochodowe zostało zniesione, nie ma konieczności przedstawiania zaświadczenia o wysokości zarobków, a jakie dokumenty do 500+ są potrzebne podpowie Ci poradnik na zapytajpremiera.pl. Musisz wiedzieć, że nieprawidłowo wypełniony wniosek może zostać odrzucony. Do jego wypełnienia potrzebne są dane samorządu, do którego jest kierowany, dane rodziców lub opiekunów. Konieczne jest podanie swojej daty urodzenia, PESEL, serię i numer dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, obywatelstwo oraz stan cywilny. Następnie musisz podać miejsce zamieszkania i numer telefonu, adres mailowy, na który otrzymasz informacje o przyznaniu świadczenia. Dopiero na samym końcu podawane są dane dzieci tj. imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia, inny dokument potwierdzający tożsamość w przypadku kiedy dziecko nie ma jeszcze nadanego numeru PESEL, obywatelstwo i płeć.
Jak złożyć wniosek o 500+?
Wniosek o przyznanie 500+ możesz złożyć online za pośrednictwem platformy Emp@tia. Ta opcja możliwa jest dla tych, którzy posiadają Profil Zaufany lub Podpis Kwalifikowany. Po zalogowaniu z wykorzystaniem odpowiedniego profilu serwis prosi użytkownika o wybranie właściwego wniosku. Wybierz „Rodzina 500+”. Po załączeniu skanów wszystkich wymaganych dokumentów kliknij „OK”, następnie wybierz urząd, do którego kierujesz wniosek. Pamiętaj, że musi być związany z twoim miejscem zamieszkania. Serwis weryfikuje i wyszukuje jednostki odbierające wnioski elektroniczne w miejscu, które wskażesz. Następnie możesz rozpocząć składanie wniosku, wypełniając wszystkie dane i sprawdzając ich poprawność. O to zresztą zostaniesz poproszony na końcu. Jeśli wszystko będzie się zgadzać, zatwierdź wniosek i wyślij elektronicznie. Otrzymasz potwierdzenie na podany adres e-mail a po kilku dniach, powinieneś dostać również potwierdzenie przyznania świadczenia.
Wniosek możesz złożyć również za pośrednictwem banku, gdyż większość placówek bankowych ma możliwość łatwego i prostego złożenia wniosku o 500+. Wystarczy zalogować się do bankowości internetowej banku, w którym posiadasz konto, wybrać wniosek „Rodzina 500+”, który jest łatwo dostępny z profilu klienta. Wniosek wypełniony w ten sposób zostanie zarejestrowany w systemie Emp@tia. Jest to rozwiązanie dla tych, którzy nie posiadają Profilu Zaufanego lub Podpisu Kwalifikowanego.
Jest również możliwość złożenia wniosku za pośrednictwem serwisu ZUS. W tym celu konieczne jest posiadanie konta PUE ZUS. Po zalogowaniu do serwisu musisz przejść do sekcji Ubezpieczonego / Świadczeniobiorcy i wybrać wniosek „Rodzina 500+”. Następnie otwórz nowy wniosek w sekcji „Menu” mieszczący się po lewej stronie. Po wypełnieniu wniosku musisz zapisać go, a potem kliknąć opcję „Eksportuj”. Podpisz i wyślij.